Glädjen med att börja skolan igen..

Japp, då var det dags att börja skolan igen. Dagen till ära så hr jag lyckats skära mig på en kattmatsburk. Mamma har köpt hem sådana man öppnat med burköppnare så det blir vassa kaster och när jag skulle bända bort locket så fick jag en rispa på tummen. Otroligt intressant information.
Jag pallrade mig alltså upp vid denna okristliga timme(halv 8) och ska åka om en kvart. I vanliga fall skulle detta varit sovmorgon men har man sovit till tidigast 11 varje dag så känns inte halv 8 som sovmorgon, speciellt inte när man går upp för att gå till skolan och de kommer säga typ "hej hej, välkomma..ehm.. Ja. Så nu kan alla berätta om sina sommarlov!" som absolut ingen annan bryr sig om. Vi bryr oss om våra vänner och efter en hel sommar isär, vad skulle vi sen annars prata om? Tror de att två timmar av babbel med varandra första dagen kommer få oss att magiskt vara tysta på lektionerna sen..eller? Jag ser ingen mening i detta. Okej visst, mjukstart är väl trevligt men då kan vi väl få göra någonting rooooligt! Som när vi slutade fick vi gå poängpromenad med frågor som "vem är mest händig?" och tre alternativ. SEN när alla hade svarat tog vi reda på det genom att spika in en spik i en bräda och sen som var snabbast var händigast. JAG vann hahah! Tror alla fick fel på den frågan(inklusive mitt och Paulinas lag..).
Senare, efter skolan ska jag hem till Kikko och få mina pengar eftersom jag satt hundvakt där från förra lördagen till igår kväll. Jag hann åka innan de kom hem nämligen. Sen ska jag hem och sälja min bas. Blandade känslor.. Jag använder den ju inte men ja, jag gillar inte att släppa ifrån mig saker. Jag försöker att inte tänka alls på det.
Jag åt upp hela Kikkos nutellaburk när jag var där.. Funderar på att köpa en ny till honom för att vara snäll. Har lite skuldkänslor. Men det är sååå gott! Men å andra sidan har jag bara ungefär 150kr att leva på till slutet av månaden.. Två veckor alltså. Hm. Svårt val. Det beror på hur mycket det kostar! 
Nu måste jag springa till badrummer och borsta tänderna för att sen springa till bussen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0